Wikia

"Hier heb ik mijn hart verloren. Nee, echt, wil iemand mij het helpen zoeken?"

~ Dr. Kattenman

Neder-Overgem (volledige titel: Gemeentelijke Republiek Neder-Overgem) is een onafhankelijke dorpsstaat. Sinds de laatste telling heeft de dorpsstaat zo'n 447 inwoners, inclusief vrouwen, kinderen en slaven.

Neder-Overgem heeft één deeldorpsstaat, Vlaanderen, en wordt begrensd door de rivier De Over en de dorpsstaat Zwaffelaere, waarmee Neder-Overgem al eeuwen in ruzie ligt.

Jaarlijks houdt de dorpsstaat de Neder-Overgem Awards (de N.O.A.'s), waarbij diverse prijscategorieën aan bod komen.

Naam Edit

Neder-Overgem betekent de plaats dichtbij ("neder" = nader) De Over. De naam roept al sinds mensenheugenis vraagtekens op, daar de dorpsstaat niet louter dichtbij maar precies naast de rivier De Over ligt.

De naam is niet te verwarren met het computerprogramma Over-Nedergem, dat genoemd is naar deze dorpsstaat.

Politiek Edit

In december 2004 vond de zogenaamde Geelrevolutie plaats in Neder-Overgem, waarbij de pro-gelen de macht grepen over de pro-peren.

Manhoofd.png
Dit artikel haalde het N.O.N.-Nieuws in een knap staaltje pure journalistiek:

Huidige president en premier van Neder-Overgem zijn respectievelijk Pieter Potmaker en Daniëlla Dansmaar. Recent nog is de pro-gele regering van Potmaker gevallen.

Geel.png

Het logo van president Potmakers partij Ons Geel.

De voornaamste partijen zijn:

  • Ons Geel (extreem-geel)
  • het Blok Peer (extreem-peer)
  • Partij van de Peren (pro-peer, nationalistisch)
  • Neder-Over Rood (communistisch)

Momenteel wordt het parlement voorgezeten door Sjarel Framboos.

Bekende inwoners Edit

Bezienswaardigheden Edit

Around Wikia's network

Random Wiki